Wypróbuj te ćwiczenia po porodzie

Wypróbuj te ćwiczenia po porodzie

3 stycznia, 2021 0 przez admin

Prawdopodobnie kazano Ci odczekać kilka dni lub tygodni przed wykonaniem jakichkolwiek ćwiczeń po porodzie. Ale chociaż jest to generalnie prawdą, jedne z najlepszych ćwiczeń poporodowych można wykonać zaraz po porodzie drogami natury lub nawet cięciu cesarskim.

Oto kilka prostych kroków, które pomogą Ci poczuć się lepiej i odzyskać siły po porodzie.

Kręgi ramion i nóg

Jak się wydaje, jest to łatwe ćwiczenia. Po prostu unieś lekko nogi leżąc w łóżku lub zawieś je na boku i obróć każdą stopę 8-10 razy. Upewnij się, że robisz obie strony. Zrób to samo z rękami.

oddechowy

Praca nad głębokim oddychaniem to jedno z najlepszych ćwiczeń poporodowych, jakie możesz wykonywać podczas pierwszego oddechu dziecka na świecie. Twój oddech będzie prawdopodobnie inny przez kilka pierwszych dni po urodzeniu. Dzieje się tak, ponieważ Twoje narządy wracają do swojej pierwotnej pozycji.

Ćwiczenie oddechowe jest nieco głębsze niż zwykle. Połóż dłonie na dolnej części brzucha, a następnie ćwicz oddychanie powoli, aż poczujesz, jak ręce się poruszają. Wydychaj powoli. Powtórz około 5 do 8 razy, aby poczuć się znacznie lepiej zarówno fizycznie, jak i emocjonalnie.

Slajdy na nogi

Slajdy nóg to także jedne z najlepszych ćwiczeń poporodowych. Usiądź w łóżku i ugnij oba kolana. Wysuń jedną nogę, aż zostanie wysunięta. Podczas przesuwania nogi w górę, przesuń drugą nogę, aż zostanie rozciągnięta. 10 do 12 razy po obu stronach. Pamiętaj, że ruch nie powinien być szybki, tylko płynny ślizg. Pomoże Ci zadbać o Twoje nogi, zwłaszcza po znieczuleniu zewnątrzoponowym. Pomaga to również w zapobieganiu zakrzepom krwi.

Szyja się rozciąga

Trzymanie i karmienie dziecka piersią może łatwo doprowadzić do sztywności karku. Nie zapomnij rozluźnić szyi kilka razy dziennie. Opuść szyję do przodu, pozwól, aby ciężar głowy pociągnął i rozciągnij szyję. Utrzymaj tę pozycję przez 5 do 10 sekund, aby dobrze się rozciągnąć. Następnie podnieś głowę i delikatnie opuść prawe ucho na prawe ramię. Możesz pozostać w tej pozycji przez 5 do 10 sekund. Możesz to powtórzyć po lewej stronie. Kiedy wrócisz do środka, popatrz w górę, jednocześnie rozluźniając głowę w pozycji do tyłu i trzymając ją przez 5 do 10 sekund. Można to powtarzać tak często, jak chcesz.

Stożek

Jednym z najlepszych ćwiczeń poporodowych jest trening dna miednicy po cesarskim cięciu. Pomaga to zwiększyć przepływ krwi, aby wspomóc gojenie się szwów, a nawet może pomóc przywrócić mięśniom ich pierwotny kształt sprzed ciąży. Obejmuje mięśnie zaangażowane w kontrolowanie ostrzy.

Wróć do ćwiczeń

Stopniowo mogą kontynuować swoje ćwiczenia i każdego dnia robić więcej. Będziesz mieć więcej energii, gdy będziesz dbać o swoje dziecko i siebie. Powinieneś więcej chodzić, w tym chodzić na zewnątrz.